Samarbeta med den ledande uttagsautomatleverantören
Samarbeta med den ledande uttagsautomatleverantören
Minska underhållskostnaderna på ditt nätverk av uttagsautomater
Minska underhållskostnaderna på ditt nätverk av uttagsautomater
Öka din inkomst med en uttagsautomat
Öka din inkomst med en uttagsautomat
Installera en uttagsautomat I din butik
Installera en uttagsautomat I din butik
Ingen uttagsautomat i ditt område?
Ingen uttagsautomat i ditt område?

Kund

Våra uttagsautomater finns över hela världen och garanterar att alla har säker tillgång till kontanter. Vi vill erbjuda betalningsalternativ och finnas där när kontanter är det enda alternativet.

Vårt mål är att göra Euronet EFT ATM-upplevelsen enkel, men du kanske har frågor. Nedan hittar du några av de vanligaste frågorna, tillsammans med tips om hur du kan vara säker vid uttagsautomaten och några användbara bloggar.

Om du har problem med någon av våra ATM kan du klicka på knappen nedan för att komma i kontakt med vår kundtjänst.

Vanliga frågor

Ta en titt på några av våra vanliga frågor

Vilka kort kan användas Euronets uttagsautomater?

Euronet accepterar följande kort: Alla VISA-kort inklusive Vpay, PLUS, Electron, alla MasterCard-märkta kort, inklusive Maestro och Cirrus, JCP, CUP/UPI (China Union Pay), ServiRed och AMEX.

Hur stor summa får man ta ut per dag?

Gränsen för dagligt uttag eller antal dagliga transaktioner från uttagsautomat eller POS beror på vilken bank som används, inte på Euronet. Det kan variera beroende på kortets ursprung och typ. Ditt kortföretag kan ge dig mer information om detta.

Vem är ansvarig om uttagsautomaten är ur funktion?

Euronet. Om ett problem uppstår med uttagsautomaten ska du omedelbart kontakta Euronets kundserviceteam så vidtar de nödvändiga åtgärder för att reparera ATM så fort som möjligt. Numret till Euronets kundservice är +46 200122 053

Mitt kort svaldes. Jag vill ha det tillbaka... kan ni ge det till mig?

När ett kort dras tillbaka beror det vanligtvis på en begäran från den utgivande banken, eller på grund av att kortets ägare begick ett fel (om kortets ägare inte tog tillbaka kortet inom utsatt tid eller kortet blev indraget av säkerhetsskäl). Tyvärr kan Euronet inte ge tillbaka kortet till ägaren eftersom vi är bundna av kortutgivaren och reglerna för kortet som avgör procedurerna för kortets indragning/förstörelse. Kontakta Euronets kundservice och din bank omedelbart för ytterligare anvisningar.

Kontanterna kom inte ut och mitt konto har debiterats. Hur får jag pengarna tillbaka?

Kontakta Euronets kundserviceteam och din bank för att informera dem om incidenten. De två enheterna kommer att arbeta tillsammans för att åtgärda problemet. Numret till Euronets kundservice är +46 200122 053

Säkerhet för uttagsautomater

Var säker vid alla ATM med dessa tips

Kontrollera uttagsautomaten

Innan du använder uttagsautomaten ska du alltid kontrollera om du ser några ovanliga objekt eller spår av skador på maskinen (till exempel om något är placerat i kortläsaren)! Om du ser någonting ovanligt på maskinen, eller om ett felmeddelande visas, använd inte maskinen.

Var säker vid uttagsautomaten

Stå vid uttagsautomaten så att ingen kan se din pinkod, eller hur mycket pengar du tar ut. Vi föreslår att du täcker över knappsatsen med handen medan du knappar in koden. Se dig omkring innan du tar ut kontanterna och kortet. Står det någon omedelbart bakom dig?

Aldrig

Ge aldrig ut någon information till någon du inte känner, särskilt inte kort-, konto- eller pinuppgifter, inte ens om de säger att de arbetar för banken. Kontakta alltid antingen din bank eller Euronet direkt!

Hjälpsamma bloggar

Snabblänkar till användbar information

Fem misstag du kanske gör när du använder en uttagsautomat

Värna om din säkerhet vid uttagsautomaten med följande fem tips. Även medan tekniken utvecklas använder alla fortfarande ATM, de är snabba och bekväma. Det finns, emellertid, flera misstag du kan…

Kontakta oss
GRATISNUMMER

Sök